Anunț implementare în teren a infrastructurii de salubrizare POIM-2

COMUNICARE ANUNȚ DE IMPLEMENTARE ÎN TEREN A INFRASTRUCTURII DE SALUBRIZARE POIM

 

Infrastructura de colectare separată pentru atingerea obiectivelor de reciclare a deșeurilor din Sectorul 2, Municipiul București.

Proiect cofinanțat din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 .

Sectorul 2 al Municipiului București, Cod SMIS 2014+155727

 

Sectorul 2 a demarat acţiunea de implementare în teren a infrastructurii de salubrizare achiziționată prin fonduri obținute prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM).

 

Pubelele pentru colectare selectivă pe multi-fracții achiziționate vor fi distribuite şi/sau montate în teren, atât la case, cât și la blocuri. Această infrastructură este destinată precolectării deşeurilor reciclabile (hârtie /carton, plastic, sticlă).

 

Implementarea în teren o facem prin intermediul unui Prestator de servicii desemnat în urma unei proceduri de licitaţie, care va acţiona prin personalul propriu, instruit să interacţioneze cu utilizatorii, cetăţenii Sectorului 2, astfel:

  • pentru distribuirea recipienţilor de precolectare pe culori, în zona de case individuale,
  • pentru amplasarea şi montarea suporturilor metalice de tip modular, care vor încaseta recipienții de precolectare și distribuirea recipienţilor de precolectare pe culori, în zona de blocuri,

demers care se va realiza în următoarea perioadă, etapizat, urmând a fi acoperite zonal toate locuințele Sectorului 2.

Utilizarea propriu-zisă și ridicarea deșeurilor reciclabile din infrastructura nouă va începe la o dată ulterioră, care va fi comunicată publicului de către Primăria Sectorului 2, concomitent cu deplasarea în teren a noilor autospeciale de salubrizare achiziționate, dotate cu software pentru cântărire, monitorizare și control și a operabilității unui nou contract de salubrizare la nivel de sector.

 

Momentan, Primăria asigură amplasarea modulelor şi distribuirea de pubele, etapizat, prin intermediul unui prestator de servicii terţ – CALATRAVA, la nivelul întregului sector, activitate care este planificată a se finaliza la începutul anului următor.

În cazul condominiilor, vă rugăm să  stabiliți și să ne indicați locul de amplasare a infrastructurii de colectare separată, confirmat în baza unei hotărâri scrise a majorității membrilor asociației de proprietari. Transmiterea acestui document emis de asociaţie se va face fizic la sediu Primăriei sau predat prestatorului cu ocazia prezentării acestuia în locaţie sau pe e-mail la adresele:

 Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

 Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

 

Modulul metalic de 5 cabine alăturate are:

dimensiuni: 80,00cm x 332.00cm x 116,30cm (adâncime x lățime x înalțime)

amprenta la sol (suprafața ocupată): 80 cm x 332 cm = 2,656 mp

 

Prin acordul emis de Administrația Domeniului Public Sector 2, se creează posibilitatea amplasării modulelor de metal inclusiv pe spațiul adiacent trotuarelor, cât și pe trotuar în proximitatea imobilului, respectând limitările impuse de prevederile legale (dacă soluția poziționării nu permite altfel). Montarea se va face în acest caz prin adaptare la situația punctuală din fiecare locație.

 

Atât în cazul asociațiilor de proprietari, cât și în cazul utilizatorilor casnici, Prestatorul, în numele Sectorului 2 al Mun. București, va încheia cu dumneavoastră un proces verbal de preluare în custodie a acestor pubele. Procesul verbal este necesar pentru întocmirea bazei de date cu utilizatori.

 

Preluarea în custodie a recipienților nu atrage răspunderea dumeavoastră asupra eventualelor cazuri de furt sau vandalizare!

Aceste situații vă îndemnăm să le sesizați la secția de Poliție din proximitate și reprezentanților primăriei.

Exemplu modul metalic și set pubele, destinat asociațiilor de proprietari

 

Exemplu set pubele, destinat utilizatorilor casnici

Pubelele pe culori ce vor fi repartizate sunt parte a unui plan integrat în ceea ce privește salubrizarea în Sectorul 2, astfel încât ele vor fi utilizate în raport cu activitatea unui NOU operator de salubrizare. Acesta va asigura colectarea şi transportul deşeurilor reciclabile, utilizând noua infrastructură.

Astfel, aceste active vor fi gestionate de un nou operator, ce va fi selectat în mod transparent, printr-o procedură competitivă (licitație deschisă) pentru delegarea serviciului de salubrizare.

În prezent, documentația pentru deschiderea procedurii de licitație în vederea delegării gestiunii prin concesiune a serviciului de salubrizare urmează un proces de aprobare.

 

Prin urmare, distribuirea în teren a echipamentelor este un pas premergător și necesar, de pregătire şi obișnuire a cetăţenilor cu noua infrastructură care să permită ulterior, la momentul finalizării procedurii de licitaţie, scurtarea termenului de mobilizare şi aplicarea imediată a noului mod de colectare separată, pe multi fracţii, a deşeurilor.

 

Până atunci, dumneavoastră nu trebuie decât să intrați în posesia echipamentelor și să le conservați/păstrați.

 

Menționăm faptul că până la desemnarea unui nou operator, serviciul de salubrizare va funcționa conform reglementărilor locale și a raporturilor contractuale încheiate cu actualul operator, SUPERCOM S.A., care prestează în continuare serviciul de colectare a deșeurilor pe două fracţii (umedă şi uscată).

 

Noua infrastructură (formată din module, pubele şi maşini/autospeciale) are implementat un sistem format din CIP-uri de identificare şi un program software, care permite cântărirea, monitorizarea şi controlul, în scopul aplicării instrumentului economic „plăteşte pentru cât arunci”.

Primirea în custodie a echipamentelor nu are caracter obligatoriu, însă atragem atenția asupra faptului că, în cazul în care utilizatorii seriviciului de salubrizare, persoane fizice și asociații de proprietari, refuză participarea la implementarea acestui proiect, aceştia se obligă să îşi asigure individual dotarea necesară, astfel încât colectarea şi transportul deşeurilor să poată fi realizate integrat la nivelul întregului sector.

Art.33, alin.6 al Legii serviciului de salubrizare a localităţilor nr.101/2006, republicată, prevede:

(6) Membrii comunităţilor locale, persoane fizice sau juridice, au, în calitatea lor de utilizatori ai serviciului de salubrizare, următoarele obligaţii:

  1. a) să respecte clauzele contractului de prestare a serviciului de salubrizare;
  2. b) să achite obligaţiile de plată, în conformitate cu tarifele/taxele aprobate;
  3. c) să asigure accesul utilajelor de colectare a deşeurilor la punctele de colectare şi al utilajelor de intervenţie pentru stingerea incendiilor;
  4. d) să asigure colectarea separată a deşeurilor pe care le-au generat în propria gospodărie sau ca urmare a activităţilor lucrative pe care le desfăşoară, în recipientele distinct inscripţionate, individuale sau amplasate în punctele de colectare şi, după caz, la centrele de colectare prin aport voluntar a deşeurilor;
  5. e) să aplice măsuri privind deratizarea şi dezinsecţia, stabilite de autoritatea locală şi de direcţia de sănătate publică teritorială;
  6. f) alte obligaţii prevăzute în Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care fac referire la serviciul de salubrizare.

 

Mai jos regăsiți corelarea între culoarea pubelei și tipul de deșeu care se va precolecta de dvs., în noua infrastructură

 

 

Apelăm la implicarea dumneavoastră civică pentru a da curs acțiunii de repartizare a infrastructurii de precolectare, la asociații de proprietari și locuințe individuale.

 

Pentru detalii suplimentare privind planificarea şi /sau programarea acţiunilor Prestatorului în zona dumneavoastră, precum şi pentru remedierea oricăror neconformităţi în amplasare şi/sau distribuire, ne puteţi contacta la:

email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

tel. mobil: 0729 426 458

tel. fix: 021 209 60 00, interior 123

 

Recomandări generale:

Spălați recipientele înainte de a le arunca în pubele, pentru a evita contaminarea;

Striviți sau pliați deșeurile, cum ar fi cutiile de carton, pentru a economisi spațiu;

Introduceți deșeurile prin deschizătura din partea de sus a modulului metalic, unde este cazul, sau deschideți ușa compartimentului, fără a forța încuietoarea;

Nu depozitați substanțe chimice agresive;

Acordați atenție utilizării zilnice, componentele au margini ascuțite sau care ies în afară;

Acționați responsabil față de un bun comun, manipulând cu grijă și menținând infrastructura curată și utilizabilă.

 

Ce facem cu ambalajele de băuturi?

 

Le returnăm prin Sistemul de Garanție – Returnare (SGR). Veniți cu ele în cel mai apropiat punct de returnare și primiți înapoi garanția de 50 de bani pentru fiecare ambalaj returnat. Acesta trebuie să fie intact și sa aibă simbolul „Ambalaj cu garanție”

                                                                                               


© 2024 Primăria Sectorului 2 București.

Main Menu