Primăria Sectorului 2 asigură sterilizări şi microcipări gratuite pentru câini şi sterilizări pentru pisici, de rasă comună, cu sau fără stăpân, prin intermediul clinicii veterinare Green Vetcare, din str. Cezar Bolliac nr. 12, Sector 3, București.
Campania de sterilizări şi microcipări gratuite este finanţată din bugetul local şi se desfăşoară până la sfârşitul lunii decembrie 2024.
Pentru a beneficia de serviciile medical-veterinare pentru câini şi pisici, locuitorii Sectorului 2 trebuie să sune pentru o programare la Biroul Adăpost Animale, din cadrul Primăriei Sectorului 2, la numărul de telefon 0728.980.840, de luni până joi în intervalul orar 09:00-16:00 şi vineri de la 09:00 la 13:00. Programarea se va realiza în funcție de locurile disponibile, pe criteriul „primul venit, primul servit”.
În campanie se asigură gratuit câinilor şi pisicilor anestezia, operația de sterilizare, tratamentul post operator, carnetul de sănătate, precum şi microciparea și înregistrarea în Registrul de Evidență al Câinilor cu Stăpân (RECS).
Pot beneficia de aceste servicii medical-veterinare destinate câinilor şi pisicilor de rasă comună, doar cei care au domiciliul sau reședința pe raza Sectorului 2, iar veniturile lor nu depăşesc salariul minim pe economie.
Vârsta minimă pentru sterilizarea femelelor este de 6 luni, pentru masculi 8 luni, iar animalele nu trebuie hrănite cu 12 ore înainte de operația de sterilizare.
Scopul acestei campanii este prevenirea abandonului şi a înmulţirii necontrolate a câinilor şi pisicilor. Totodată, ne dorim ca locuitorii Sectorului 2 să fie în siguranță atunci când circulă pe străzi şi facem tot posibilul să evităm eventualele incidente cu câini defensivi - care simt nevoia să îşi apere teritoriul.
Reamintim că proprietarii de câini au obligația legală să îi identifice prin microcip și să-i înregistreze în RECS și, totodată, deținătorii de câini de rasă comună au obligația legală să îi sterilizeze, conform OUG 155/2001 și HG 1059/2013 cu modificările și completările ulterioare. Nerespectarea acestor obligații se sancționează cu amenzi cuprinse între 5.000 – 10.000 lei.
Primăria Sectorului 2 se îngrijeşte de aproape 400 de animale, câini şi pisici, în cele două adăposturi pe care le are în administrare, la Tânganu, în judeţul Ilfov, şi la Butimanu, în județul Dâmboviţa. Deşi patrupedele au nevoile de bază acoperite, de la hrană, la adăpost şi servicii veterinare, nimic nu poate înlocui căldura unui cămin adevărat. Aşadar, toate animalele din adăposturile Primăriei Sectorului 2 sunt disponibile pentru adopţie.
Cei care doresc să schimbe destinul unui căţel pot cere mai multe informații despre adopţie sau pot programa o vizită la adăpost, sunând la numărul de telefon 0728.980.840 sau prin e-mail la corina.condrut@ps2.ro. Apelurile sunt preluate de luni până joi, în intervalul orar 8:30 - 16:30, iar vineri de la 8:00 la 14:00.
Primăria Sectorului 2 promovează adopţiile responsabile, drept urmare adoptatorul va trebui să demonstreze că are venituri, dar şi că dispune de o locuință. Totodată, este necesară semnarea unui angajament, prin care persoanele interesate îşi asumă adopția câinelui sau, după caz, a pisicii. Adopţia poate fi definitivă, adică animalele sunt luate acasă, sau la distanță, prin donații lunare pentru un câine sau o pisică din adăpost.
Documente necesare pentru adopția definitivă:
Documente necesare pentru adopția la distanță:
Adăposturile de la Tânganu, judeţul Ilfov şi de la Butimanu, județul Dâmboviţa se află la 20 de km, respectiv 40 de km distanţă faţă de centrul Capitalei. Intrarea în adăposturi se face cu programare și pe bază de carte de identitate.
Pentru orice alte informații, vă rugăm să să ne contactați la numărul de telefon 0728.980.840 sau pe e-mail la: corina.condrut@ps2.ro.
Vă invităm la sediul instituţiei pentru a descoperi “Primăria 24/7”. Este vorba despre noul easybox (smart locker), un sistem de livrare şi ridicare colete deja consacrat în industria de curierat, ce şi-a făcut loc şi în administrația publică locală.
Suntem prima autoritate locală din Bucureşti care a montat un sistem de livrare a coletelor la sediul instituției, pentru ca oamenii să îşi poată ridica oricând documentele solicitate, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână.
Astfel, cetăţenii îşi pot ridica documentele solicitate la orice oră din zi şi din noapte, ca urmare a instalării acestui easybox securizat, similar cu cele din industria de curierat.
TUTORIAL VIDEO - Cum ridici documente de la EASYBOX Primăria Sectorului 2 |
|
Datorită acestei noi soluţii inovatoare pentru administraţia publică, oamenii îşi vor putea rezolva problemele administrative şi în afara programului de relații cu publicul al instituţiei, fără a mai fi nevoie să stea la cozi, la ghişee.
„Cred că este o inovaţie la nivelul Bucureştiului, această primărie deschisă 24/7. Îţi laşi numărul de telefon şi adresa de e-mail la registratura primăriei, iar atunci când documentele sunt gata, ele sunt depuse în acest smart locker de unde le poţi ridica primind un SMS cu un cod sau un e-mail cu un cod QR. Documentele pot fi ridicate dimineaţa devreme, seara târziu, în weekend, de sărbători, oricând. Oamenii nu vor mai fi nevoiţi să îşi ia liber de la serviciu ca să vină să îşi ridice documentele de la primărie.”, a explicat primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu.
În paralel, Primăria Sectorului 2 lucrează la o procedură pentru ca şi depunerile de documente să se poată realiza fără drumuri la ghişeu.
„În prezent lucrăm la procesul de depunere documente, pe care ne dorim să îl facem similar cu cel de ridicări documente. La depunere, oamenii au nevoie de cele mai multe ori de puțin sprijin în aşa fel încât să ştie că au depus toate documentele necesare. Dacă în mediul privat se poate face, se poate şi în administraţia publică.”, a mai spus primarul Sectorului 2.
Pentru cei care preferă interacțiunea umană, tradiţională, ghişeele rămân deschise, acest easybox fiind o soluţie pentru cei care nu îşi pot ridica documentele solicitate în timpul programului de lucru al instituţiei.
Orice locuitor al Sectorului 2 dornic de implicare civică este o resursă de neignorat. Tocmai de aceea, Primăria Sectorului 2 oficializează implicarea persoanelor dornice de a pune umărul voluntar la schimbarea și dezvoltarea comunității sectorului 2.
Începând cu luna Septembrie, Primăria Sectorului 2 are un parteneriat cu SelfPay - cea mai mare rețea din România de terminale de tip self-service pentru efectuarea de plăți electronice. 5.700 la nivel național.
Începând cu luna August 2021 schimbăm strategia – colectăm deșeuri voluminoase în fiecare Sâmbătă.
După plata prin sms a taxei pentru emiterea cărții de identitate, Direcția Venituri Buget Local Sector 2 introduce o nouă funcționalitate din zona plăților digitale – plata prin sms a taxei pentru emiterea certificatului de urbanism. Noile tehnologii ne oferă o serie de oportunități de a ne rezolva problemele rapid și eficient. Acum, în câteva secunde, cu un simplu sms la numărul 7530, puteți achita taxa pentru emiterea certificatului de urbanism.
Așa cum v-am promis, continuăm procesul de simplificare a accesului la serviciile oferite de Primăria Sectorului 2.
De astăzi, 15 decembrie 2020, puteți plăti taxa de emitere a cărților de identitate mai comod și mai rapid, printr-un simplu SMS la numărul de telefon 7530.