FOND FUNCIAR, CADASTRU

Titlu de proprietate în baza art.27 alin (2^3) din Legea nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

 

Lista documentelor necesare în vederea soluţionării dosarelor depuse în baza art. 27, alin. 2^3 din Legea nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare 

 

  • Cerere privind emiterea titlului de proprietate în condiţiile art. 27, alin. 2^3, din Legea nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, formulată de coproprietarii locuinţei care să cuprindă semnătura fiecărui coproprietar şi suprafaţa solicitată;
  • Actul prin care a fost dobândit dreptul de proprietate de către solicitant/solicitanţi asupra locuinţei de la adresa unde este situat terenul pentru care se doreşte emiterea titlului de proprietate;
  • Contractul de vânzare – cumpărare încheiat in baza Legii nr.112/1995, după caz (cu dovada achitării integrale a preţului în cazul celor încheiate cu plata în rate);
  • Contract de închiriere încheiat de deţinătorul terenului, respectiv Administraţia Fondului Imobiliar în baza Hotărârii Consiliului Municipiului Bucureşti nr. 209/29.06.2023, privind terenul care face obiectul solicitării de emitere a Ordinului Prefectului;
  • Certificat de moştenitor/Sentinţă civilă, etc (daca este cazul);
  • Copie după actele de identitate ale solicitanţilor;
  • Copie după acte de stare civilă (certificat de căsătorie, după caz)
  • Adresă emisă de Administrația Fondului Imobiliar sau fostul ICRAL de sector din care sa reiasă situația juridică (modalitatea de trecere a imobilului în proprietatea statului), situația locativă (cu indicarea spațiilor vândute/ închiriate/libere/ cu fişă de calcul) şi care este suprafața de teren aferentă construcției şi respectiv cota de teren deținută în indiviziune. Este necesar ca adresa să conțină relații despre suprafața totală a terenului imobilului, iar dacă sunt mai multe apartamente să fie specificate în mod clar cotele de teren ce revin fiecărui apartament;
  • Dovada care să ateste plata către Administraţia Fondului Imobiliar a chiriei la zi pentru terenul solicitat;
  • Extras de Carte funciară pentru unitatea individuala/locuință, actualizat, eliberat de Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Bucureşti – original sau eliberat online;
  • Extras de carte Funciară în care să fie intabulat terenul (pentru care se solicită emiterea Ordinului Prefectului) ca proprietate privată a statului sau a unităţilor administrativ – teritoriale – original sau eliberat online sau adresa emisă de Primăria Municipiului Bucureşti - Direcția Patrimoniu, din care să rezulte dacă terenul este în proprietatea statului sau a UAT;
  • Plan de amplasament şi delimitare întocmit de un expert topografic autorizat – P.A.D. actualizat, plan topografic scara 1:500 şi scara 1:2000;

Planul de amplasament şi delimitare (P.A.D.) va fi avizat de Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Bucureşti  şi va conţine informaţii privind suprafaţa totală a imobilului, suprafaţa construită, precum şi suprafaţa concesionată (dacă este cazul);

  • Declaraţia olografă a fiecărui proprietar/coproprietar al locuinţei din care să rezulte dacă există litigii pe rolul instanţelor de judecată cu privire la imobilul în cauză;
  • Toate hotărârile judecătoreşti definitive, în copie legalizată, în situaţia în care a existat proces pe rol care să privească terenul solicitat sau calitatea de moştenitor;

 

Pe documentele prezentate în fotocopie solicitantul îşi va asuma, prin semnătură, menţiunea "conform cu originalul", sub sancţiunea art. 322; 323 din Codul Penal.


Departament: Serviciul Fond Funciar, Cadastru 

Program de specialitate:
Luni 08:30 - 13:30
Joi 13:30 - 18:30


© 2025 Primăria Sectorului 2 București.

Main Menu