Digitalizarea actelor de stare civilă continuă în Sectorul 2
Primăria Sectorului 2, prin Direcţia Publică de Evidenţă Persoane şi Stare Civilă Sector 2 (DPEPSC Sector 2), a înregistrat săptămâna aceasta, pe 24 septembrie 2024, primul act de căsătorie în format digital din Bucureşti, prin „Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – S.I.I.E.A.S.C.”.
Înregistrarea exclusiv în format digital a actelor de căsătorie la nivelul DPEPSC Sector 2 este urmarea implementării proiectului “Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – S.I.I.E.A.S.C.”, proiect cofinanțat de Uniunea Europeană.
Precizăm că proiectul S.I.I.E.A.S.C. este derulat de Ministerul Afacerilor Interne (Direcția Generală pentru Comunicații și Tehnologia Informației și Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor) în parteneriat cu Serviciul de Telecomunicații Speciale, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și Autoritatea pentru Digitalizarea României.
Cum se obţine în Sectorul 2 certificatul de căsătorie în format digital
Unul dintre viitorii soți efectuează o programare pentru oficierea căsătoriei, prin care confirmă ora şi data oficierii căsătoriei.
Programarea se poate face online, pe siteul Primăriei Sector 2 accesând https://casatorii.pentrusectorul2.ro sau la ghișeul de relații cu publicul din str. Chiristigiilor nr. 11-13, sector 2. Programarea online se poate înregistra cu cel puțin 30 de zile înainte de oficierea căsătoriei.
La efectuarea programării online, se primeşte un e-mail/sms cu mesajul: "Este obligatoriu să rezervaţi un interval orar accesând link-ul https://depunere.casatorii.pentrusectorul2.ro/index.php/programare-casatorii", pentru depunerea documentelor în aplicaţia S.I.I.E.A.S.C.
Important de menţionat este faptul că serviciul online de programare, atât pentru oficierea căsătoriei, cât şi pentru depunerea documentaţiei, nu elimină cerința legală ca ambii soți să se prezinte în termenul legal în fața ofițerului de stare civilă, pentru a completa declarația de căsătorie.
Depunerea declarației de căsătorie și a documentelor necesare se face la sediul DPEPSC Sector 2 – Serviciul de Stare Civilă, str. Chiristigiilor nr. 11-13, Sector 2, București de către viitorii soți, cu 11-30 de zile înainte de oficierea căsătoriei, termen în care se cuprind atât ziua în care a fost făcută declarația de căsătorie, cât și ziua în care se oficiază căsătoria.
La momentul depunerii dosarului în vederea încheierii căsătoriei se poate opta pentru emiterea certificatului de căsătorie în format imprimat și/sau certificatului în format digital.
Digitalizarea DPEPSC Sector 2 continuă
DPEPSC Sector 2 continuă procesul de digitalizare a faptelor şi actelor de stare civilă, pentru înregistrarea în S.I.I.E.A.S.C., în format digital, a evenimentelor de viață „naștere” și „deces”, deși termenul de implementare stabilit inițial la data de 24.09.2024 a fost prorogat până la data 31.03.2025, la nivel naţional, prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 111 din 11 septembrie 2024.
La nivelul DPEPSC Sector 2 se preconizează inițierea înregistrării actelor de naștere și emiterea certificatelor în S.I.I.E.A.S.C. începând cu data de 01.10.2024, iar a actelor de deces începând cu data de 07.10.2024.
Prin implementarea „Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – S.I.I.E.A.S.C.” se urmărește eficientizarea activității serviciilor oferite cetățenilor și reducerea timpului de soluționare a cererilor referitoare la înregistrarea actelor de stare civilă și eliberarea certificatelor specifice celor trei momente primare de viață: naștere, căsătorie, deces.
Eficientizarea activității presupune o mai bună colaborare între serviciile informatice de la nivel central și local în prelucrarea datelor, reducerea timpului de soluționare a cererilor cetățenilor, ca urmare a digitalizării acestor operațiuni, precum și gestiunea electronică a acestor documente.