Sectorul 2 al Municipiului Bucureşti, cu sediul în Bucureşti, str. Chiristigiilor, nr. 11-13, sector 2, inițiază o procedură de consultare a pieței, în conformitate cu prevederile art.139 din Legea 98/ 2016 privind achizițiile publice și ale art.18-19 din HG nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, privind elaborarea documentației de atribuire necesară inițierii unei achiziţii /proceduri de achiziție publică în vederea contractării de servicii specializate, necesare pentru evidența spațiilor verzi şi implementarea unui sistem integrat de diagnosticare, inventariere și gestionare a arborilor.
Precizam că a fost lansată și procedura specifică de consultare a pieței pentru documentația mai sus menționată, prin anunțul de consultare nr. MC1034664 din data de 29.08.2025 disponibil pe site-ul: www.e-licitatie.ro (platforma SEAP - secțiunea Consultarea pieței).
1.) Descrierea necesităţilor obiective şi constrângerilor de natură tehnică, financiară şi/sau contractuală ce caracterizează nevoia autorităţii contractante în raport cu care se organizează respectiva consultare:
Autoritatea contractantă, Sectorul 2 al Municipiului Bucureşti, îşi propune lansarea unei consultări publice, pentru elaborarea documentației de atribuire necesară inițierii unei achiziţii /proceduri de achiziție publică în vederea contractării de servicii specializate, necesare pentru evidența spațiilor verzi şi implementarea unui sistem integrat de diagnosticare, inventariere și gestionare a arborilor, respectiv :
- Servicii privind evidența spațiilor verzi aflate pe teritoriul subunității administrativ-teritoriale Sector 2
- Servicii privind implementarea unui Sistem Integrat de Diagnosticare, Inventariere și Gestionare a Arborilor
2.) Aspectele supuse consultării:
Obiectul consultării propus:
În vederea elaborării documentației de atribuire pentru inițierea unei proceduri de achiziție publică de servicii specializate, autoritatea contractantă intenționează să consulte piața privind existența, disponibilitatea și caracteristicile tehnice și economice ale serviciilor, respectiv:
- Servicii privind evidența spațiilor verzi publice aflate pe teritoriul subunității administrativ-teritoriale Sector 2 care sa permită inventarierea detaliată a spațiilor verzi,
- Prin constituirea Registrului local al spațiilor verzi, conform cerințelor legale, normelor tehnice și standardelor aplicabile.
In temeiul prevederilor Legii nr.24/2007 privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților, republicată, cu completările și modificările ulterioare,
Articolul 16 (1) Autoritățile administrației publice locale au obligația să țină evidența spațiilor verzi de pe teritoriul unităților administrative, prin constituirea registrelor locale ale spațiilor verzi, pe care le actualizează ori de câte ori intervin modificări.
și
Articolul 17 (1) Obligația organizării și conducerii registrelor spațiilor verzi revine autorităților administrației publice locale.
(2) Registrul local al spațiilor verzi este un sistem informațional care cuprinde datele tehnice ale tuturor spațiilor verzi conform indicilor de calitate și cantitate.
(3) Registrele locale ale spațiilor verzi vor fi făcute publice și vor putea fi consultate la sediile autorităților administrației publice locale.
Și Ordin nr. 1.466 din 17 mai 2010 pentru modificarea Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor nr. 1.549/2008 privind aprobarea Normelor tehnice pentru elaborarea Registrului local al spaţiilor verzi : ,,Articolul 4. Registrul local al spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor va determina o bună gestionare a potenţialului spaţiilor verzi cu implicaţii asupra siguranţei şi calităţii vieţii, asigurând crearea unui sistem de monitorizare a spaţiilor verzi şi a terenurilor degradate ce pot fi recuperate ca spaţii verzi, în vederea asigurării calităţii factorilor de mediu şi stării de sănătate a populaţiei."
- Servicii privind implementarea unui Sistem Integrat de Diagnosticare, Inventariere și Gestionare a Arborilor, capabil să furnizeze autorității informații relevante și obiective privind :
- Starea de sănătate și stabilitate a arborilor
- Necesitatea eventualelor intervenții (toaletare, defrisare, etc.)
- Gradul de risc asociat arborilor situați pe domeniul public
- Recomandări clare în urma evaluarii
Obiectivele consultării:
Autoritatea contractantă dorește să colecteze informații privind:
- Prețuri unitare și/sau anuale practicate pe piață pentru serviciile descrise (diagnosticare arbori prin tehnologii neinvazive – tomografiere si prezentarea unei fise tehnice/ expertiza tehnica integrate întocmită pe baza diagramei sonice)
- Durata estimativă a prestării serviciilor
- Structura activităților cuprinse în cadrul prestării
- Rezultatele obținute și indicatori de performanță propuși
- Specificații tehnice și cerințe tehnologice esențiale pentru buna derulare a contractului
Elementele tehnice minimale de interes pentru autoritate:
Pentru componenta 2 (diagnosticare și gestionare arbori), se urmărește obținerea de informații privind capacitatea prestatorului de a furniza:
a. Evaluare vizuală detaliată susținută de fotografii clare, pentru identificarea eventualelor deficiențe, cum ar fi:
- Crăpături, scorbuturi, răni, noduri, cancere/putrezire interna, scurgeri de sevă la nivelul trunchiului
- Prezența fructificațiilor fungice
- Probleme la nivelul rădăcinilor de suprafață
- Proximitatea față de rețele edilitare (electricitate, gaze, internet etc.)
- Intervenții edilitare recente în vecinătate care pot afecta stabilitatea arborilor
b. Prezentarea de tomograme clare, de înaltă rezoluție, care indică:
- Starea de sănătate a arborilor / Gradul de afectare /putregai, etc
- Stabilitatea sub acțiunea vântului
- Starea rădăcinilor (reprezentare grafică precisă)
c. Informațiile generate trebuie să fie obiective, realizate cu echipamente moderne (ex: tomograf sonic), pe baza algoritmilor de calcul care evaluează propagarea undelor în corpul arborelui.
d. Recomandări clare privind măsuri ce trebuie luate de autoritate, în funcție de concluziile evaluării (toaletare, defrisare, monitorizare, etc.) -
3) Modalitatea de desfășurare a consultării pieței:
Transmiterea propunerilor se va desfășura numai prin mijloace electronice. Orice operator economic/organizație profesională are posibilitatea de a transmite informații cu privire la aspectele supuse consultării la adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. si in C.C. la adresa de email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. .
Modalitatea de transmitere a informațiilor:
Operatorii economici interesați sunt invitați să transmită:
- Fișe tehnice/descriere servicii
- Propuneri de prețuri (unitare și anuale)
- Exemple de rapoarte/livrabile
- Propuneri privind durata de execuție și etapele de lucru
- Orice alte observații relevante
4). Termenul până la care se transmit propunerile persoanelor interesate în cadrul procesului de consultare: 15.09.2025.
5) Termenul până la care se desfăşoară procesul de consultare:
Opiniile, sugestiile sau recomandările trimise de către persoanele/organizațiile care își exprimă interesul de a participa la consultarea pieței conform art. 19 alin. (1) din HG nr. 395/2016, vor fi centralizate și analizate și pot fi luate în considerare de autoritatea contractantă în cazul în care le consideră relevante, cu condiția ca acest lucru să nu aibă ca efect denaturarea concurenței și/sau încălcarea principiilor achizițiilor publice.
Informațiile cu privire la rezultatul consultării pentru elaborarea documentației de atribuire necesară inițierii unei achiziţii /proceduri de achiziție publică în vederea contractării de servicii specializate, necesare pentru evidența spațiilor verzi şi implementarea unui sistem integrat de diagnosticare, inventariere și gestionare a arborilor, vor fi publicate pe site-ul www.e-licitatie.ro (platforma SEAP – secțiunea „Consultarea pieței”) prin publicarea raportului privind rezultatul consultării de piață precum și pe site-ul Primăriei Sector 2, începând cu data de 30.09.2025.
6). Precizări suplimentare:
Sectorul 2 al Municipiului Bucureşti nu intenționează să solicite date și informații confidențiale, clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuală.
Mențiuni importante:
- Consultarea nu are caracter obligatoriu pentru autoritatea contractantă și nu reprezintă un angajament de achiziție.
- Informațiile colectate vor fi utilizate exclusiv pentru întocmirea documentației de atribuire și pentru fundamentarea deciziei privind lansarea procedurii de achiziție.
- Operatorii economici participanți nu sunt avantajați sau dezavantajați în cadrul viitoarei achiziţii/proceduri de achiziție.
Pentru sprijin în derularea consultării publice și pentru a realiza standardizarea opiniilor/sugestiilor/recomandărilor primite, formulăm un draft de FORMULAR DE RĂSPUNS la consultarea de piață, in atenția persoanelor/organizațiilor care își exprimă interesul de a participa la consultarea pieței însoțit, dacă este cazul, de anexe (fișe tehnice, mostre de rapoarte, materiale demonstrative etc.), modalitate de exprimare a interesului de către potențialii participanți, până la data de 15.09.2025, atașat prezentului anunț.

