Plan de masuri privind colectarea selectiva a deşeurilor
- Informatii de interes public prima pagina
- Accesări: 2183
Situaţia contractelor pentru serviciile de salubrizare în sectorul 2 | |||||
Asociații de proprietari | Persoane fizice - case | Pentru contractare servicii de salubrizare contactaţi | |||
Total 2.579 Contracte: 2472 | Total 24.711 Contracte: 19.059 | tel. 021.9654 email contractare@supercom.ro | www.salubritate.ps2.ro |
Așa cum am promis, venim în întâmpinarea asociațiilor de proprietari și am aprobat un program destinat reabilitării ascensoarelor din Sectorul 2 al Municipiului București.
În acest sens, Primarul Sectorului 2 al Municipiului București a supus Consiliului Local spre analiză și aprobare proiectul de hotărîre privind „Reabilitarea ascensoarelor în scopul creșterii eficienței energetice a acestora” din Sectorul 2 al Municipiului București, precum și schema de finanțare aferentă programului și pentru încetarea aplicabilității unor acte administrative”.
Astfel, în baza Horărârii nr. 242/29.08.2025 privind aprobarea documentului cadru Program de investiţii „Reabilitarea ascensoarelor în scopul creşterii eficienţei energetice a acestora" din Sectorul 2 al Municipiului Bucureşti, precum şi schema de finanţare aferentă programului, asociațiile de proprietari sunt invitate să se înscrie în acest program.
Programul este axat pe lucrări de intervenţie pentru creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, respectiv:
- repararea/înlocuirea, după caz, a mecanismelor de acţionare electrică a ascensoarelor de persoane, în baza unui raport tehnic de specialitate;
- lucrări conexe, după caz: repararea/înlocuirea componentelor mecanice, a cabinei, uşilor de acces, a sistemului de tracţiune, cutiilor de comandă, troliilor, după caz, astfel cum sunt prevăzute în raportul tehnic de specialitate;
- lucrări de reparaţii a zonelor adiacente uşilor, camerei motoarelor şi a altor zone afectate de lucrările de reparare/înlocuire a ascensoarelor sau a părţilor acestora;
- servicii de consultanţă şi dirigenţie de şantier.
Condiţii de eligibilitate:
Asociaţiile de Proprietari din Sectorul 2, dotate cu lift/lifturi care nu a/au fost încă reabilitat/e din fonduri proprii, pot depune cereri de înscriere în Programul de investiții ”Reabilitarea ascensoarelor în scopul creşterii eficienţei energetice a acestora din Sectorul 2 al Municipiului București”.
Nu se pot înscrie în programul de reabilitare a ascensoarelor:
a) blocurile de locuinţe clasate/în curs de clasare ca monumente istorice;
b) blocurile de locuinţe expertizate tehnic şi încadrate în clasa I sau clasa II de risc seismic prin raport de expertiză tehnică, la care nu s-au executat sau se află în curs de execuţie lucrări de intervenţie pentru creşterea nivelului de siguranţă la acţiuni seismice a construcţiei existente.
Important de știut!
În acest moment, derularea programului presupune asigurarea unei cote de 10% de cofinanțare din partea asociațiilor de proprietari, iar adoptarea hotărârii în adunarea generală se realizează cu acordul a minim 2/3 (două treimi) din numărul tuturor proprietarilor.
Vor fi exceptate de la cofinanțarea lucrărilor de reabilitare a ascensoarelor următoarele categorii de persoane:
a) persoane cu handicap sau familii cu persoane cu handicap aflate în întreţinere;
b) persoane singure/familii care, în ultimele 3 luni anterioare efectuării anchetei sociale de către autoritatea administraţiei publice locale, au realizat venituri medii nete lunare pe persoană singură/membru de familie sub câştigul salarial mediu net pe economie;
c) veterani de război şi soţi/soţii supravieţuitori/supravieţuitoare ai/ale acestora;
d) pensionari, indiferent de statutul acestora, ale căror venituri medii nete lunare pe persoană singură/membru de familie sunt sub câştigul salarial mediu net pe economie;
e) persoane aflate în sărăcie energetică, definită la art. 3 alin. (1) lit. o) din Legea nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, cu modificările ulterioare, inclusiv persoane identificate ca şi consumatori vulnerabili de energie.
Persoanele care nu beneficiază de această scutire nu preiau obligația de plată a celor scutiți, subvențiile fiind suportate de autoritatea publică locală.
Modalitatea de restituire a taxei de reabilitare de către persoanele care nu beneficiază de exceptare se va comunica ulterior în baza hotărârii adoptată de autoritățile publice locale ale Sectorului 2 al Municipiului București.
Cum se fac înscrierile în programul de reabilitare termică a ascensoarelor
Asociaţiile de Proprietari sunt așteptate să transmită Primăriei Sectorului 2 (către Compartimentul Relații cu Asociații de Proprietari) următoarele documente:
Toate formularele sunt în format editabil și se pot descărca de pe site-ul Primăriei Sector 2, www.ps2.ro.
Pentru detalii suplimentare sau clarificări legate de procesul de înscriere în program, puteți contacta Compartimentul Relații cu Asociații de Proprietari la:
Informaţii utile despre colectarea gratuită a deşeurilor în Centrele de Aport Voluntar din Sectorul 2
Începând cu 1 ianuarie 2025, în colaborare cu operatorul de salubritate SUPERCOM S.A., am deschis pentru cetăţenii din sector două Centre de Aport Voluntar (CAV-uri) pentru preluarea GRATUITĂ a deșeurilor din locuințe, inclusiv a celor rezultate din reamenajări și reabilitări interioare și exterioare.
Locațiile și programul centrelor
Tipuri de deşeuri care pot fi aduse de cetăţeni la centrele de colectare
Informații importante
- Categoria de deșeuri provenite din locuinţe, generate de activităţi de reamenajare şi reabilitare interioară şi/sau exterioară a acestora (construcții) se referă la: tencuială, moloz, faianță, gresie, material lemnos, tâmplărie PVC, orice alte deșeuri rezultate din reamenajări interioare/exterioare, etc.
- Volumul maxim admis la o predare individuală este de 1 m3, cu maximum 2 m3/lună/persoană.
Notă: pentru planificarea unei predări în centru precizăm că 1 m3 de astfel de deșeuri echivalează cu aproximativ 10 saci din țesătură de benzi din PE/rafie.
- Înainte de încărcarea în saci/recipient de transport, deșeurile trebuie să fie în prealabil sortate (fără a fi amestecate cu textile, deșeuri menajere, folie, metale, alte tipuri de deșeuri care fac obiectul unui flux separat).
- Predarea, respectiv preluarea în cadrul centrelor se va face NUMAI în interiorul locației, în locurile special amenajate, iar beneficiarul trebuie să prezinte un document valabil care atestă faptul că este locuitor al Sectorului 2.
Invităm cetățenii de la noi din sector să contribuie la un mediu mai curat și mai sănătos prin utilizarea acestor centre.
Primăria Sectorului 2 se îngrijeşte de aproape 400 de animale, câini şi pisici, în cele două adăposturi pe care le are în administrare, la Tânganu, în judeţul Ilfov, şi la Butimanu, în județul Dâmboviţa. Deşi patrupedele au nevoile de bază acoperite, de la hrană, la adăpost şi servicii veterinare, nimic nu poate înlocui căldura unui cămin adevărat. Aşadar, toate animalele din adăposturile Primăriei Sectorului 2 sunt disponibile pentru adopţie.
Cei care doresc să schimbe destinul unui căţel pot cere mai multe informații despre adopţie sau pot programa o vizită la adăpost, sunând la numărul de telefon 0728.980.840 sau prin e-mail la corina.condrut@ps2.ro. Apelurile sunt preluate de luni până joi, în intervalul orar 8:30 - 16:30, iar vineri de la 8:00 la 14:00.
Primăria Sectorului 2 promovează adopţiile responsabile, drept urmare adoptatorul va trebui să demonstreze că are venituri, dar şi că dispune de o locuință. Totodată, este necesară semnarea unui angajament, prin care persoanele interesate îşi asumă adopția câinelui sau, după caz, a pisicii. Adopţia poate fi definitivă, adică animalele sunt luate acasă, sau la distanță, prin donații lunare pentru un câine sau o pisică din adăpost.
Documente necesare pentru adopția definitivă:
Documente necesare pentru adopția la distanță:
Adăposturile de la Tânganu, judeţul Ilfov şi de la Butimanu, județul Dâmboviţa se află la 20 de km, respectiv 40 de km distanţă faţă de centrul Capitalei. Intrarea în adăposturi se face cu programare și pe bază de carte de identitate.
Pentru orice alte informații, vă rugăm să să ne contactați la numărul de telefon 0728.980.840 sau pe e-mail la: corina.condrut@ps2.ro.
Vă invităm la sediul instituţiei pentru a descoperi “Primăria 24/7”. Este vorba despre noul easybox (smart locker), un sistem de livrare şi ridicare colete deja consacrat în industria de curierat, ce şi-a făcut loc şi în administrația publică locală.
Suntem prima autoritate locală din Bucureşti care a montat un sistem de livrare a coletelor la sediul instituției, pentru ca oamenii să îşi poată ridica oricând documentele solicitate, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână.
Astfel, cetăţenii îşi pot ridica documentele solicitate la orice oră din zi şi din noapte, ca urmare a instalării acestui easybox securizat, similar cu cele din industria de curierat.
TUTORIAL VIDEO - Cum ridici documente de la EASYBOX Primăria Sectorului 2 |
|
Datorită acestei noi soluţii inovatoare pentru administraţia publică, oamenii îşi vor putea rezolva problemele administrative şi în afara programului de relații cu publicul al instituţiei, fără a mai fi nevoie să stea la cozi, la ghişee.
„Cred că este o inovaţie la nivelul Bucureştiului, această primărie deschisă 24/7. Îţi laşi numărul de telefon şi adresa de e-mail la registratura primăriei, iar atunci când documentele sunt gata, ele sunt depuse în acest smart locker de unde le poţi ridica primind un SMS cu un cod sau un e-mail cu un cod QR. Documentele pot fi ridicate dimineaţa devreme, seara târziu, în weekend, de sărbători, oricând. Oamenii nu vor mai fi nevoiţi să îşi ia liber de la serviciu ca să vină să îşi ridice documentele de la primărie.”, a explicat primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu.
În paralel, Primăria Sectorului 2 lucrează la o procedură pentru ca şi depunerile de documente să se poată realiza fără drumuri la ghişeu.
„În prezent lucrăm la procesul de depunere documente, pe care ne dorim să îl facem similar cu cel de ridicări documente. La depunere, oamenii au nevoie de cele mai multe ori de puțin sprijin în aşa fel încât să ştie că au depus toate documentele necesare. Dacă în mediul privat se poate face, se poate şi în administraţia publică.”, a mai spus primarul Sectorului 2.
Pentru cei care preferă interacțiunea umană, tradiţională, ghişeele rămân deschise, acest easybox fiind o soluţie pentru cei care nu îşi pot ridica documentele solicitate în timpul programului de lucru al instituţiei.
Continuăm înscrierile în cadrul „Programului local multianual privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe” pentru acele asociații de proprietari care nu și-au reabilitat imobilul.
Asociaţiile de Proprietari din Sectorul 2, care nu au depus niciun dosar de înscriere până în prezent, sunt invitate să se înscrie în acest program local de creștere a performanței energetice. Programul este axat pe lucrări de izolare termică a pereților exteriori ai blocului, inclusiv închiderea balcoanelor, lucrări de reabilitare termică a sistemului de încălzire şi a sistemului de furnizare a apei calde.
Condiţii de eligibilitate
În ceea ce priveşte condiţiile de eligibilitate, doar Asociaţiile de Proprietari se pot înscrie în acest program de reabilitare termică, conform OUG 18/2009 privind creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe. Totodată, pot fi reabilitate termic doar blocurile de locuințe construite după proiecte elaborate până la 31 decembrie 2005.
Important de știut!
Conform Hotărârii nr. 432 din 2023 a Consiliului Local Sector 2, cuantumul taxei de reabilitare termică este 10% din valoarea executării lucrărilor de intervenție prevăzute de OUG nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe calculată prin raportarea la cotele părți indivize din proprietatea comună aferente fiecărei proprietăți individuale.
Vor fi exceptate de la cofinanțarea lucrărilor de reabilitare următoarele categorii de persoane:
a) persoane cu handicap sau familii cu persoane cu handicap aflate în întreţinere;
b) persoane singure/familii care, în ultimele 3 luni anterioare efectuării anchetei sociale de către autoritatea administraţiei publice locale, au realizat venituri medii nete lunare pe persoană singură/membru de familie sub câştigul salarial mediu net pe economie;
c) veterani de război şi soţi/soţii supravieţuitori/supravieţuitoare ai/ale acestora;
d) pensionari, indiferent de statutul acestora, ale căror venituri medii nete lunare pe persoană singură/membru de familie sunt sub câştigul salarial mediu net pe economie;
e) persoane aflate în sărăcie energetică, definită la art. 3 alin. (1) lit. o) din Legea nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, cu modificările ulterioare, inclusiv persoane identificate ca şi consumatori vulnerabili de energie.
Persoanele care nu beneficiază de această scutire nu preiau obligația de plată a celor scutiți, subvențiile fiind suportate de autoritatea publică locală.
Restituirea taxei de reabilitare de către persoanele care nu beneficiază de exceptare se va realiza conform Regulamentului privind instituirea taxei de reabilitare termică și modalitatea de recuperare a sumelor avansate de către Sectorul 2 pentru asigurarea cotei de contribuție proprie a proprietarilor/asociațiilor de proprietari și modalitatea de întocmire a dosarelor pentru categoriile de proprietari prevăzuţi de lege, de la care nu se recuperează cota de contribuţie, Regulament care poate fi consultat accesând acest link: https://cl.ps2.ro/index.php/consiliul-local/hotarari/2023/hotararea-nr-432-din-2023.
Cum se fac înscrierile în programul de reabilitare termică a blocurilor
Asociaţiile de Proprietari sunt așteptate să transmită Primăriei Sectorului 2 (către Compartimentul Relații cu Asociații de Proprietari) următoarele documente:
Toate formularele sunt în format editabil și se pot descărca de pe site-ul Primăriei Sector 2 www.ps2.ro.
Pentru detalii suplimentare sau clarificări legate de procesul de înscriere în program, puteți contacta Compartimentul Relații cu Asociații de Proprietari la:
Orice locuitor al Sectorului 2 dornic de implicare civică este o resursă de neignorat. Tocmai de aceea, Primăria Sectorului 2 oficializează implicarea persoanelor dornice de a pune umărul voluntar la schimbarea și dezvoltarea comunității sectorului 2.
Începând cu luna Septembrie, Primăria Sectorului 2 are un parteneriat cu SelfPay - cea mai mare rețea din România de terminale de tip self-service pentru efectuarea de plăți electronice. 5.700 la nivel național.
Începând cu luna August 2021 schimbăm strategia – colectăm deșeuri voluminoase în fiecare Sâmbătă.
După plata prin sms a taxei pentru emiterea cărții de identitate, Direcția Venituri Buget Local Sector 2 introduce o nouă funcționalitate din zona plăților digitale – plata prin sms a taxei pentru emiterea certificatului de urbanism. Noile tehnologii ne oferă o serie de oportunități de a ne rezolva problemele rapid și eficient. Acum, în câteva secunde, cu un simplu sms la numărul 7530, puteți achita taxa pentru emiterea certificatului de urbanism.
Așa cum v-am promis, continuăm procesul de simplificare a accesului la serviciile oferite de Primăria Sectorului 2.
De astăzi, 15 decembrie 2020, puteți plăti taxa de emitere a cărților de identitate mai comod și mai rapid, printr-un simplu SMS la numărul de telefon 7530.